Χρήσιμες οδηγίες

Μερικές χρήσιμες συμβουλές που μπορείτε να ακολουθήσετε:

Τα μαγειρεμένα φαγητά, είναι πάντα με σάλτσα ή λεμονάτα και στο φούρνο ή στην κατσαρόλα. Βάζουμε το κρεμμύδι και τα μυρωδικά μας, αλλά μεγάλη προσοχή στο λάδι, όχι πάνω από μία κουταλιά σούπας ανά μερίδα. Λεμόνι, ξύδι, ρίγανη, πιπέρι, κρεμμύδι, μουστάρδα μπορείτε να καταναλώνετε ελεύθερα. Ενδιάμεσα στα γεύματα, αν πεινάσετε, μπορείτε να καταναλώσετε αγγουράκι, καρότο, ραπανάκι ή μαρούλι.

Το κοτόπουλο, το ψάρι και το κόκκινο κρέας, το ζυγίζουμε, αφού αφαιρέσουμε τα κόκαλα (στο κοτόπουλο καλά είναι να αφαιρούμε και την πέτσα, γιατί εκεί βρίσκεται το περισσότερο λίπος). Το κρέας να είναι μοσχάρι άπαχο. Όταν βάζουμε χοιρινό, αυτό θα είναι άπαχο φιλέτο (ψαρονέφρι).

Αν βγείτε το βράδυ, διαλέξτε μία ημέρα που περιέχει κρέας και αντιστρέψτε το μεσημεριανό με το βραδινό, παραγγέλνοντας στο εστιατόριο ψητό κρέας με γαρνιτούρα και σαλάτα. Επίσης, αφαιρώντας 2 φρούτα από το πρόγραμμά σας, μπορείτε να πιείτε ένα ποτήρι κρασί με το φαγητό σας. Αν θέλετε να πιείτε φυσικό χυμό χωρίς ζάχαρη, 1 ποτήρι χυμού ισοδυναμεί με αφαίρεση από το πρόγραμμα 2 φρούτων. Μπορείτε να πιείτε σόδα χωρίς να αναφέρεται στο πρόγραμμα. Τα φρούτα ενδιάμεσα από τα γεύματα, δύο ώρες πριν ή μετά.

Για τις σαλάτες, να θυμάστε ότι  1 φλιτζάνι λαχανικά είναι ισοδύναμο με ½ φλιτζάνι βρασμένα λαχανικά.

Αν θέλετε να αντικαταστήσετε το ψωμί, 1 φέτα ψωμιού ισοδυναμεί με 2 κριτσίνια ή: 2 φρυγανιές, 2 πτι-μπερ μπισκότα, ½ φλ. δημητριακά, 1 μικρή τορτίγια, 1 φλ. κρουτόν, ½ πίτα σουβλάκι, ½ μεγάλο καλαμπόκι, ½ παξιμάδι κριθαρένιο, ½ ψωμάκι hot dog, ½ φλ. καλαμπόκι, 3 φλ. ποπ κόρν (το λάδι το υπολογίζετε χώρια).

Όσον αφορά τα τυριά και τα γαλακτοκομικά,  ένα φλιτζάνι γάλα μπορεί να αντικατασταθεί με 1 κεσεδάκι γιαούρτι, ίσων λιπαρών όμως (προτιμήστε τα 1,5% για το γάλα και το 2% για το γιαούρτι), το κασέρι να είναι light και μπορείτε να το αντικαταστήσετε με ίση ποσότητα τυρί φέτα (προτιμότερο όλων το cottage και το ανθότυρο). Η μερίδα είναι 30 γρ. όσο περίπου ένα σπιρτόκουτο.

Πιείτε 8 -10 ποτήρια νερού την ημέρα και όχι την ώρα του φαγητού. Σε περίπτωση δυσκοιλιότητας, καταναλώστε ακτινίδια, ψωμί ολικής αλέσεως ή πολύσπορο, σαλάτα παντζάρια και πολύ νερό. Μην καταναλώνετε φρυγανιές, μήλα, λαχανοσαλάτα και καρότα.